Klantverhaal
i4 Managed IT Services

“Automatisering is dé sleutel tot een verbeterd bedrijfsproces. Het maakt het gemakkelijker om foutloos en sneller te werken.”

Illustratie
Illustratie

Geautomatiseerde processen maken het leveren
van sterke dienstverlening mogelijk

De experts van i4 leveren dagelijks toekomstbestendige high-end IT-oplossingen aan hun klanten. Dankzij verregaande automatisering van de bedrijfsprocessen kunnen zij zich concentreren op de zaken die er echt toe doen, hoeven ze minder repeterende taken uit te voeren en worden fouten voorkomen.

“Wij maken voor de verschillende processen, van verkoop en inkoop tot service en facturering, gebruik van dezelfde klantdata. Dankzij de koppelingen van One Portal zijn al deze processen geoptimaliseerd. De formele klantgegevens worden beheerd in het financiële systeem, deze gegevens worden gesynchroniseerd naar het servicemanagementsysteem. Vanuit het servicemanagementsysteem worden de andere processen automatisch voorzien van de juiste klant- en contactgegevens.

Ook de verkoopkansen worden beheerd in het servicemanagementsysteem, verder zijn alle relevante gegevens van toeleveranciers ingeladen door een koppeling van One Portal. Op het moment dat er voor een klant een offerte gemaakt wordt, wordt alle benodigde informatie over de klant, opdracht, producten en diensten gesynchroniseerd naar het offertesysteem.

In het offertesysteem staat dan een template klaar, gevuld met de data die al bekend is. Het verkoopteam kan dus direct starten met het verder opmaken van het voorstel. Wanneer de offerte wordt afgesloten, wordt de verkoopkans binnen het servicemanagementsysteem automatisch bijgewerkt. Ook het getekende document wordt geüpload.

Vanuit het servicemanagementsysteem kan nu de inkoop starten. Omdat de producten en diensten al bekend zijn kan de bestelling direct direct worden gestart. Wanneer de producten en diensten geleverd zijn zorgt One Portal ervoor dat de factuur wordt doorgegeven aan het financiële systeem zodat de klant gefactureerd kan worden.

Verder heeft het team van One Portal ons voorzien van diverse dashboards in PowerBI waarmee we de status van diverse trajecten en processen actief monitoren. Zo kunnen we altijd op tijd bijsturen en acteren, wanneer dat nodig is.”